ŠVP
Charakteristika vzdělávací programu
„BAREVNÁ PALETA“
MOTTO: „Je úžasné, co děti dokáží, když jim k tomu dáme příležitost.“
Naším cílem je rozvíjet samostatnost dětí s vlastním rozumem, ale také zodpovědné a odvážné, schopné nejen přijímat, ale také dávat, dále se rozvíjet a aktivně čelit problémům, které denně život přináší.
Při tvorbě našeho vzdělávacího programu jsme vycházeli z pedagogického i provozního obsazení, ze stanovení slabých a silných stránek školy. Naše zaměření se profiluje v hlubším poznávání výtvarných technik (pop-artu) a používání netradičních materiálů.
Oblasti našeho výchovného působení vycházejí z Rámcového programu pro MŠ:
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
- Dítě a svět
Hlavní cíle našeho předškolního vzdělávání
Dovést každé dítě k maximálnímu rozvoji fyzické, psychické a sociální samostatnosti, naučit základním schopnostem a dovednostem, které jsou důležité pro další život. Osvojit si základy hodnot, na nichž je založena naše společnost. Vytváříme základy kompetencí důležitých pro celý další vývoj, vzdělávání a celoživotní učení. Z výše uvedených cílů vycházejí i konkrétní cíle našeho ŠVP:
- rozvíjet u dětí zdravé životní návyky a postoje
- zlepšovat tělesnou zdatnost, zvídavost a radost z objevování, odbourávat nezdravé soutěžení
- úzce spolupracovat s rodinou
- respektovat individuální potřeby dětí
- rozvíjet kladný vztah dítěte k přírodě, k místu, kde žijeme
- vytvářet základy estetických dovedností
- rozvíjet komunikativní dovednosti a řečový projev
Vzdělávací obsah
Vzdělávací obsah je zpracován do pěti integrovaných bloků. Tyto jsou rámcové, nastiňující cíle, záměry a charakteristiku vzdělávací nabídky. Integrované bloky jsou obohaceny dílčími projekty a zapracovanými nadstandardními aktivitami. Dílčí projekty mají též svoje cíle a vzdělavací nabídku. Vstupují do jednotlivých integrovaných bloků na základě volby a potřeb pedagogů. Toto rozpracování je předmětem třídných vzdělavacích programů. Rozpracovaní integrovaných bloků je provedeno v TVP. Tyto vymezují jejich podmínky, zaměření, věkové složení, spoluúčast pedagogů, postupy a metody evaluačního procesu.
Integrované bloky:
Co ta očka vidí
S vůní větru
Veselé hodování
Tajemství vloček
Sluníčková víla
Formy a metody vzdělávací práce – cesta k našim cílům
„Kolik barev paleta má, první, druhá, třetí, kdo je se mnou spočítá, pomozte mi děti…“
- vzdělávání dětí maximálně přizpůsobujeme vývojovým, fyziologickým, kognitivním, sociálním a emocionálním potřebám dětí
- respektujeme individualitu každého dítěte,
- každému dítěti poskytujeme pomoc a podporu v míře, kterou potřebuje a v kvalitě, která mu vyhovuje,
- pro realizaci našich cílů využíváme metod prožitkového a kooperativního učení,
- uplatňujeme integrovaný přístup ve vzdělávání,
- podporujeme dětskou zvídavost,
- uplatňujeme situační učení, založené na situacích, které dětem srozumitelně poskytuje ukázky životních souvislostí,
- zajišťujeme dostatek prostoru pro hru, relaxaci a odpočinkové činnosti,
- didaktický styl vzdělávání zakládáme na principu vzdělávací nabídky, na individuální volbě a aktivní účasti dítěte.
V případě Vašeho zájmu o nový Školní vzdělávací program můžete kontaktovat ředitele mateřské školy.